FIND
#AbuDhabi
#architecture
#Archive_image
#calligraphy
#coffee
#currency
#design
#Dubai
#Featured
#FIND_ADguide
#FIND_ADguideIntro
#FIND_ADTree
#FIND_Alaa
#FIND_Alia
#FIND_AlMandi
#FIND_AlMutairi
#FIND_AncientArabia
#FIND_ArtistPortrait
#FIND_Artists
#FIND_Bianca
#FIND_BusStation
#FIND_correspondence
#FIND_Dual
#FIND_DubaiTopos
#FIND_Fadi
#FIND_Felix
#FIND_Gate
#FIND_Hala
#FIND_Hasan
#FIND_Imrana
#FIND_Maha
#FIND_Maitha
#FIND_Manal
#FIND_May
#FIND_Maya
#FIND_Mo
#FIND_Mobius
#FIND_MovingAD
#FIND_Munira
#FIND_Nasser
#FIND_Noor
#FIND_Pascal
#FIND_Rajaa
#FIND_RAKportrait
#FIND_Ramadan
#FIND_Reem
#FIND_Reversible
#FIND_Robert
#FIND_Roberto
#FIND_Rubicon
#FIND_Ruth
#FIND_Rym
#FIND_SalehPortrait
#FIND_Salem
#FIND_Samer
#FIND_Saudi
#FIND_Scholars
#FIND_Shakhbut
#FIND_Sherri
#FIND_Solertium
#FIND_SoundSteps
#FIND_stamps
#FIND_Suheyla
#FIND_UAE
#FIND_UAEchefs
#FIND_UAEobjects
#FIND_via_GCI
#FIND_via_Instagram
#FIND_via_Medium
#FIND_VoiceReclaimed
#FIND_workshops
#FIND_Yasser
#Home
#Issue_1
#Issue_2
#Issue_3
#Issue_4
#Issue_5
#Khaleej
#maps
#mountains
#NotesFromTheField
#portraits_people
#portraits_place
#RAK
#revart14
#Sharjah
#transportation
#UAE
#UAE_Art
#UAE_Film
#UAE_History
#
#
#
#
#
#1_الإصدار رقم
#2_الإصدار_رقم
#3_الإصدار_رقم
#4_الإصدار_رقم
#5_الإصدار رقم
#ابحث_آلاء
#ابحث_الأدوات_الإماراتية
#ابحث_الإمارات
#ابحث_الجزيرة_العربية_القديمة
#ابحث_السعودية
#ابحث_الفنانين
#ابحث_المطيري
#ابحث_المندي
#ابحث_باحثين
#ابحث_باسكال
#ابحث_بوابة
#ابحث_ بيانكا
#ابحث_تحريك_أبوظبي
#ابحث_حسن
#ابحث_خطى_الصوت
#ابحث_دبي_توبوس
#ابحث_دليل_أبوظبي
#ابحث_دليل_أبوظبي_مقدمة
#ابحث_رجاء
#ابحث_رمضان
#ابحث_روبرت
#ابحث_روبرتو
#ابحث_روبيكون
#ابحث_روث
#ابحث_ريم
#ابحث_ريم
#ابحث_سالم
#ابحث_سامر
# ابحث_سهيلة
#ابحث_سوليرتيوم
#ابحث_شجرة_أبوظبي
#ابحث_شخبوط
#ابحث_شيري
#ابحث_صوتي
#ابحث_صورة_الفنان
#ابحث_صورة_رأس_الخيمة
#ابحث_صورة_صالح
#ابحثـطهاةـالامارات
#ابحث_طوابع
#ابحث_عالية
#ابحث_عمرانا
#ابحث_فادي
#ابحث_فيلكس
#ابحث_مايا
#ابحث_محطة_الحافلات
#ابحث_مراسلة
#ابحث_مزدوج
#ابحث_منال
#ابحث_منيرة
#ابحث_مها
#ابحث_مو
#ابحث_موبيوس
#ابحث_مي
#ابحث_ميثاء
#ابحث_ناصر
#ابحث_نور
#ابحث_هلا
#ابحث_ورش_العمل
#ابحث_ياسر
#أبوظبي
#أرشيف_الصور
#الإمارات
# الإمارات_فيلم
#الخط
#الخليج
#الشارقة
#الصفحة الرئيسية
#العملة
#القهوة
#المميز
#تاريخ_الإمارات
#تصميم
#جبال
#خرائط
#دبي
#رأس_الخيمة
#صور_المكان
#صور_الناس
#فن_الإمارات
#ملاحظات_من_الميدان
#هندسة_معمارية
#وسائل_النقل
contributors
events
fellowships
notebook
stories
Forming Intersections and Dialogues
وسائل النقل
The Means of Travel
Lopardo blog03
رسم خريطة البحرين، روبرتو لوباردو،, 18:02, 18:03, 18:04, 18:05, 7 أبريل 2011
Mapping Bahrain, Roberto Lopardo, 6:02, 6:03, 6:04, 6:05pm, 7 April 2011
أحب المشي لمسافات طويلة في الأماكن الطبيعية النائية.إنها بساطة أن تضع قدماً أمام أخرى، والشعور بأن ليس هناك ما يستوجب القلق على شيء آخر، ما يجعلاني مترنحاً من شدة الإثارة. في نشأتي كحَضريّ، لم يكن المشي في الطبيعة متاحاً. لم يحدث أن
كنت وجهاً لوجه مع البريّة الجامحة المطلقة، إلا حين ارتدت كليّة وايتمان في والا والا، واشنطن (الموطن الأصلي لبصل والا والا الحلو الشهير).

في الفترة التي أصبحت فيها على إلمام وثيق بعبادة مذهب الطبيعة، بدأت ألاحظ ظاهرة غريبة. قد يقضي المتجوّلون ساعات أو اياماً أو اسابيع ليصلوا نقطة بعيدة، وغالباً ما يُحيَّون بجلبة من قبل حشود السيّاح الذين يقودون حافلاتهم/بيوتهم على الطريق الموازي متجهين إلى نفس المكان. وهنا، تتلاقى هاتان المجموعتان و تتصرفان بطريقة مماثلة. بمعنى أنهم يلتقطون صوراً لأنفسهم أمام مشهد جميل أمامهم.
لطالما تساءلت عن فعل تصوير المرء لنفسه أمام شيء قُدّر له أن يكون ذو أهميّة عظيمة. لماذا نمشي ساعات أو أياماً أو أسابيع..أو في حالة أخرى، نسافر آلاف الأميال عبر الطائرات و القطارات والسيارات.. لنصل مكاناً ما، ونلتقط صورة، ثم نعود أدراجنا إلى البيت لنضع هذه الصورة على غلاف عصريّ؟
بالنسبة إليّ، فإنّ فتنة النزهة (الرحلة) ليست في الوصول إلى المكان المنشود بل في طرق السفر. لقد تمّ تبطيء الوقت على نحو لارجعة فيه مما يسمح لحواسي بمعالجة المشاهد حولي بشكل أفضل. لا أشعر أني أمرّ بالمساحة حين أمشي بقدر ماأشعر بأني أتحرّك في داخلها. بتعبير آخر، إني أتحرّك في السرعة التي تتحرك فيها الأشياء الأخرى المشابهة لي. إن مشروعي في رسم الخرائط هو امتداد لهذا النمط من التفكير. الفرق الوحيد هو أني أمشي مسافات طويلة الآن في أدغال حضَرية ملموسة بدلاً عن مساحات طبيعية.
I love hiking in far-flung natural spaces. It’s the simplicity of putting one foot in front of another and not having to worry about much else that makes me giddy with excitement. Growing up as an urban dweller, hiking in nature was not readily available. It’s not until I went to Whitman College in Walla Walla, Washington (home to the world famous Walla Walla sweet onion), that I was truly exposed to untamed, unfettered wilderness.

As I became more intimately acquainted with the cult of the naturalist, I began to notice a strange phenomenon. Hikers would spend hours, days, or weeks to reach a far off vista and upon arrival they were often greeted by the hullabaloo of hordes of tourists who had driven their RV’s on a parallel road to the same place. And here these two groups would converge and behave in a similar fashion. Namely, they would photograph themselves in front of the beautiful something that was in front of them.
I have often wondered about this act of photographing oneself in front of something that is deemed to be of great import. Why hike for hours, days, or weeks … or in the other case, travel thousands of miles on planes, trains, and automobiles … to reach a place, take a picture, go back home and then put that picture on a modern day mantle?
For me, the beauty of a hike (journey) is not in the destination but it is in the means of travel. Time is irrevocably slowed down which allows my senses to better process the landscape around me. When I am walking I don’t feel as if I am moving past space, rather I feel as if I am moving inside of space. In other words, I am moving at the speed at which other things that are similar to me move. My Mapping project is an extension of this form of thinking. The only difference is that I am now hiking in urban concrete jungles instead of natural spaces.
يناير 25، 2014
روبرتو لوباردو
Jan 25, 2014
Roberto Lopardo