FIND
#AbuDhabi
#architecture
#Archive_image
#calligraphy
#coffee
#currency
#design
#Dubai
#Featured
#FIND_ADguide
#FIND_ADguideIntro
#FIND_ADTree
#FIND_Alaa
#FIND_Alia
#FIND_AlMandi
#FIND_AlMutairi
#FIND_AncientArabia
#FIND_ArtistPortrait
#FIND_Artists
#FIND_Bianca
#FIND_BusStation
#FIND_correspondence
#FIND_Dual
#FIND_DubaiTopos
#FIND_Fadi
#FIND_Felix
#FIND_Gate
#FIND_Hala
#FIND_Hasan
#FIND_Imrana
#FIND_Maha
#FIND_Maitha
#FIND_Manal
#FIND_May
#FIND_Maya
#FIND_Mo
#FIND_Mobius
#FIND_MovingAD
#FIND_Munira
#FIND_Nasser
#FIND_Noor
#FIND_Pascal
#FIND_Rajaa
#FIND_RAKportrait
#FIND_Ramadan
#FIND_Reem
#FIND_Reversible
#FIND_Robert
#FIND_Roberto
#FIND_Rubicon
#FIND_Ruth
#FIND_Rym
#FIND_SalehPortrait
#FIND_Salem
#FIND_Samer
#FIND_Saudi
#FIND_Scholars
#FIND_Shakhbut
#FIND_Sherri
#FIND_Solertium
#FIND_SoundSteps
#FIND_stamps
#FIND_Suheyla
#FIND_UAE
#FIND_UAEchefs
#FIND_UAEobjects
#FIND_via_GCI
#FIND_via_Instagram
#FIND_via_Medium
#FIND_VoiceReclaimed
#FIND_workshops
#FIND_Yasser
#Home
#Issue_1
#Issue_2
#Issue_3
#Issue_4
#Issue_5
#Khaleej
#maps
#mountains
#NotesFromTheField
#portraits_people
#portraits_place
#RAK
#revart14
#Sharjah
#transportation
#UAE
#UAE_Art
#UAE_Film
#UAE_History
#
#
#
#
#
#1_الإصدار رقم
#2_الإصدار_رقم
#3_الإصدار_رقم
#4_الإصدار_رقم
#5_الإصدار رقم
#ابحث_آلاء
#ابحث_الأدوات_الإماراتية
#ابحث_الإمارات
#ابحث_الجزيرة_العربية_القديمة
#ابحث_السعودية
#ابحث_الفنانين
#ابحث_المطيري
#ابحث_المندي
#ابحث_باحثين
#ابحث_باسكال
#ابحث_بوابة
#ابحث_ بيانكا
#ابحث_تحريك_أبوظبي
#ابحث_حسن
#ابحث_خطى_الصوت
#ابحث_دبي_توبوس
#ابحث_دليل_أبوظبي
#ابحث_دليل_أبوظبي_مقدمة
#ابحث_رجاء
#ابحث_رمضان
#ابحث_روبرت
#ابحث_روبرتو
#ابحث_روبيكون
#ابحث_روث
#ابحث_ريم
#ابحث_ريم
#ابحث_سالم
#ابحث_سامر
# ابحث_سهيلة
#ابحث_سوليرتيوم
#ابحث_شجرة_أبوظبي
#ابحث_شخبوط
#ابحث_شيري
#ابحث_صوتي
#ابحث_صورة_الفنان
#ابحث_صورة_رأس_الخيمة
#ابحث_صورة_صالح
#ابحثـطهاةـالامارات
#ابحث_طوابع
#ابحث_عالية
#ابحث_عمرانا
#ابحث_فادي
#ابحث_فيلكس
#ابحث_مايا
#ابحث_محطة_الحافلات
#ابحث_مراسلة
#ابحث_مزدوج
#ابحث_منال
#ابحث_منيرة
#ابحث_مها
#ابحث_مو
#ابحث_موبيوس
#ابحث_مي
#ابحث_ميثاء
#ابحث_ناصر
#ابحث_نور
#ابحث_هلا
#ابحث_ورش_العمل
#ابحث_ياسر
#أبوظبي
#أرشيف_الصور
#الإمارات
# الإمارات_فيلم
#الخط
#الخليج
#الشارقة
#الصفحة الرئيسية
#العملة
#القهوة
#المميز
#تاريخ_الإمارات
#تصميم
#جبال
#خرائط
#دبي
#رأس_الخيمة
#صور_المكان
#صور_الناس
#فن_الإمارات
#ملاحظات_من_الميدان
#هندسة_معمارية
#وسائل_النقل
contributors
events
fellowships
notebook
stories
Forming Intersections and Dialogues
تلك الشوارع المضطربة
These Uneasy Streets

غالباً ما أجد نفسي أكرر ساهياً عبارة "تلك الشوارع المضطربة" وأنا غارق في التفكير بمشروع رسم الخرائط. تهبّ العبارة من أعمق فجوات ذهني مثل تعويذة، تثب هنا وهناك في دمي، إلى أن تهدأ وتستقر لبرهة في مكان ما من تجاويف وجودي، لتعاود ثورانها من جديد مثل حيوان صغير مندفع. تجنح العبارة إلى تسكيني بالقدر نفسه تقريباً الذي تصيبني فيه بالهيجان. تحاكي ردة الفعل هذه، الثنائية الاضطراب، ماأشعر به وأنا أخطو ملزَماً من زوايا الشارع الصاخب إلى الأحياء المهجورة ومن ضوء الشمس الصارخ إلى الضوء الخافت للمصابيح الفلورية. وكما تنطلق ساعة التوقيت خاصتي في كل دقيقة أجبر فيها جسدي على أن يستيقظ ويركّز على ماحوله، فإن تعويذتي تلك توقظ ذهني وتطالبني بتقييم موقعي الفلسفي في هذا الفضاء الغريب. لقد تناولت أجزاء من هذه العبارة بينما كنت أعمل على أرشيف غاري وينوغراند في مركز التصوير الإبداعي في جامعة أريزونا. يمكن أن نجد أجزاء من العبارة في عنوان الكتاب رجل وسط حشد: شوارع غاري وينوغراند المضطربة. أذكر، على وجه الخصوص، صورة من الكتاب تظهر ثلاث نساء متأنقات يعدلن مسار طريقهنّ بطريقة غير ملحوظة، وهنّ يتجاوزن رجلاً بائساً يتوسّل المال على كرسيّ متحرّك. تمشي السيدات على رصيف مرصّع بنجوم من أحجار الغرانيت بينما تغمرهم الشمس الغاربة وراءهم بوهج دافئ. لقد انغمست طوال حياتي في دراسة التصوير، لذلك تأصّلت صور كثيرة كهذه في روحي. وربما لم يكن الأمر صدفة أن نماذج صور كهذه هي من كانت تجدني مرة تلو المرة، على نحو متحوّل، طوال مسيرة رحلاتي البصرية.

I often find myself inadvertently repeating the phrase "these uneasy streets" when I am deeply entrenched in a Mappings project. Like a mantra it rises up from the deepest recesses of my mind, bouncing around inside my blood, until it settles down somewhere in the bowels of my existence, for a brief moment, only to spring back up again like a rustled up terrier. The phrase tends to settle me almost as much as it agitates me. This bipolar reaction mimics what I feel as I inescapably step from bustling street corners into abandoned alleyways and from glaring sunlight into humming fluorescent light. And just as my stopwatch goes off every minute, forcing my physical body to wake up and focus on its surroundings, my mantra wakes my mind and demands that I assess my philosophical position in this foreign space. I picked up parts of this phrase while I was working on Gary Winogrand’s archive at the Center for Creative Photography at the University of Arizona. Parts of the phrase can be found in the book title The Man in the Crowd: The Uneasy Streets of Garry Winogrand. In particular I remember an image from this book that shows three well-dressed ladies imperceptibly adjusting their path of motion as they walk past a desperate man in a wheelchair that is begging for money. The ladies walk on a pavement that is encrusted with granite stars while the setting sun behind them basks them in a warm glow. I have immersed my life in the study of photography, so I have so many of these kinds of images engrained in my psyche. And perhaps without coincidence, these are the kinds of images that find me over and over again in some metamorphosed form throughout my own visual journeys.
يناير 11، 2014
روبرتو لوباردو
Jan 11, 2014
Roberto Lopardo