FIND
#AbuDhabi
#architecture
#Archive_image
#calligraphy
#coffee
#currency
#design
#Dubai
#Featured
#FIND_ADguide
#FIND_ADguideIntro
#FIND_ADTree
#FIND_Alaa
#FIND_Alia
#FIND_AlMandi
#FIND_AlMutairi
#FIND_AncientArabia
#FIND_ArtistPortrait
#FIND_Artists
#FIND_Bianca
#FIND_BusStation
#FIND_correspondence
#FIND_Dual
#FIND_DubaiTopos
#FIND_Fadi
#FIND_Felix
#FIND_Gate
#FIND_Hala
#FIND_Hasan
#FIND_Imrana
#FIND_Maha
#FIND_Maitha
#FIND_Manal
#FIND_May
#FIND_Maya
#FIND_Mo
#FIND_Mobius
#FIND_MovingAD
#FIND_Munira
#FIND_Nasser
#FIND_Noor
#FIND_Pascal
#FIND_Rajaa
#FIND_RAKportrait
#FIND_Ramadan
#FIND_Reem
#FIND_Reversible
#FIND_Robert
#FIND_Roberto
#FIND_Rubicon
#FIND_Ruth
#FIND_Rym
#FIND_SalehPortrait
#FIND_Salem
#FIND_Samer
#FIND_Saudi
#FIND_Scholars
#FIND_Shakhbut
#FIND_Sherri
#FIND_Solertium
#FIND_SoundSteps
#FIND_stamps
#FIND_Suheyla
#FIND_UAE
#FIND_UAEchefs
#FIND_UAEobjects
#FIND_via_GCI
#FIND_via_Instagram
#FIND_via_Medium
#FIND_VoiceReclaimed
#FIND_workshops
#FIND_Yasser
#Home
#Issue_1
#Issue_2
#Issue_3
#Issue_4
#Issue_5
#Khaleej
#maps
#mountains
#NotesFromTheField
#portraits_people
#portraits_place
#RAK
#revart14
#Sharjah
#transportation
#UAE
#UAE_Art
#UAE_Film
#UAE_History
#
#
#
#
#
#1_الإصدار رقم
#2_الإصدار_رقم
#3_الإصدار_رقم
#4_الإصدار_رقم
#5_الإصدار رقم
#ابحث_آلاء
#ابحث_الأدوات_الإماراتية
#ابحث_الإمارات
#ابحث_الجزيرة_العربية_القديمة
#ابحث_السعودية
#ابحث_الفنانين
#ابحث_المطيري
#ابحث_المندي
#ابحث_باحثين
#ابحث_باسكال
#ابحث_بوابة
#ابحث_ بيانكا
#ابحث_تحريك_أبوظبي
#ابحث_حسن
#ابحث_خطى_الصوت
#ابحث_دبي_توبوس
#ابحث_دليل_أبوظبي
#ابحث_دليل_أبوظبي_مقدمة
#ابحث_رجاء
#ابحث_رمضان
#ابحث_روبرت
#ابحث_روبرتو
#ابحث_روبيكون
#ابحث_روث
#ابحث_ريم
#ابحث_ريم
#ابحث_سالم
#ابحث_سامر
# ابحث_سهيلة
#ابحث_سوليرتيوم
#ابحث_شجرة_أبوظبي
#ابحث_شخبوط
#ابحث_شيري
#ابحث_صوتي
#ابحث_صورة_الفنان
#ابحث_صورة_رأس_الخيمة
#ابحث_صورة_صالح
#ابحثـطهاةـالامارات
#ابحث_طوابع
#ابحث_عالية
#ابحث_عمرانا
#ابحث_فادي
#ابحث_فيلكس
#ابحث_مايا
#ابحث_محطة_الحافلات
#ابحث_مراسلة
#ابحث_مزدوج
#ابحث_منال
#ابحث_منيرة
#ابحث_مها
#ابحث_مو
#ابحث_موبيوس
#ابحث_مي
#ابحث_ميثاء
#ابحث_ناصر
#ابحث_نور
#ابحث_هلا
#ابحث_ورش_العمل
#ابحث_ياسر
#أبوظبي
#أرشيف_الصور
#الإمارات
# الإمارات_فيلم
#الخط
#الخليج
#الشارقة
#الصفحة الرئيسية
#العملة
#القهوة
#المميز
#تاريخ_الإمارات
#تصميم
#جبال
#خرائط
#دبي
#رأس_الخيمة
#صور_المكان
#صور_الناس
#فن_الإمارات
#ملاحظات_من_الميدان
#هندسة_معمارية
#وسائل_النقل
contributors
events
fellowships
notebook
stories
Forming Intersections and Dialogues
مقطع زمنيّ يكاد لا يمرّ
An Almost Imperceptible Segment of Passing Time
Lopardo blog02
من : The 8 Train لـ جوش ميلنيك
From The 8 Train by Josh Melnick

منذ سنوات خلت، كنت أتجوّل في شوارع NYC ( مكان يقع بين تربيكا وسوهو و تشايناتاون) حين تعثرت بالصدفة بواجهة متواضعة تعلن عن إقامة معارض فنية. لم أكن في الحقيقة أبحث عن معرض لذلك لم أكن مهتماً بأي شيء يمكن أن أراه هناك. بدا الأمر و كأني قد زرت مئات المعارض سنوياً التي للأسف، لم يعلق شيء منها في الذاكرة. هكذا، وبمجموعة من التوقعات التي لا يعوّل عليها، دخلت المساحة المعتمة للمعرض الرئيسي. وهناك وقعت على The 8 Train، شريط فيديو مصوّر لـ جوش ملنيك. عرَض الفيديو صوراً بالأسود والأبيض لركّاب مترو أنفاق NYC بتقنية عرض بطيئة إلى حدّ مستحيل. شعرت حينها أني أمام شيء جديد يتناول موضوعاً أعرفه بشكل وثيق. إنها قوة الفنّ الجيّد. اعتدتُ، وأنا طفل، أن أركب قطار الأنفاق من أجل المتعة. أذكر ذاك النهار المدرسيّ حين داهمني شعور بالملل من كل شيء حولي فقررت عدم الذهاب إلى المدرسة. قضيت النهار في قطارات نيويورك في رحلة ذهاب و إياب إلى جزيرة كوني. خلال هذه الرحلة اللانهائية، تحيّنت الوقت لأراقب الناس وهم يصعدون ويهبطون من القطار. كمراهق شاب طائش، لم يعن لي التحديق في الغرباء شيئاً، ولم يكن ذلك عن سوء نيّة بقدر ما كان تفحّص العالِم الساعي وراء دليل قاطع وبعيد المنال لينفي وجود الجاذبية. في هذه اللحظات تذكّرت بانتباه كيف كنت أراقب الناس وهم يتمايلون إلى الأمام والخلف في حركات ساهمة تتماشى وايقاع اهتزازات القطار. أعاد عمل جوش The 8 Train ، جميع هذه الذكريات إلى حياتي، وربما الأهم من ذلك، أنه ساعدني على فهم لماذا تركت هذه الذكريات مثل هذا التأثيرعليّ. عرفت، منذ ذلك النهار، أني أريد توظيف لقطة الفيديو ذات الدقة العالية والحركة البطيئة في عملي الفنّي الخاص، لكني لم أجد سبباً يقنعني بالقيام بذلك حتى أتى مشروع رسم خارطة أبو ظبي. بالنسبة إليّ، فإن فكرة إبطاء الفيديو حتى الحصول على مقطع زمني نكاد لا نشعر بمروره، يجعل هذه الوسيلة المتحرّكة معذِّبة في اقترابها من كونها صورة ثابتة ... لن يلتقي الاثنان أبداً، لكن كم ستكون المحاولة رائعة.

Several years back I found myself wandering through the streets of NYC (somewhere between Tribeca, SoHo, and Chinatown) when I stumbled across a rather unassuming façade that advertised art exhibitions. I hadn’t really been looking for a gallery, so I wasn’t particularly concerned with whatever I might see. It feels as if I visit hundreds of exhibitions yearly, and unfortunately not all of them are memorable. So with a rather subdued set of expectations I entered into the darkened space of the main gallery. And that is when I encountered The 8 Train, a video artwork by Josh Melnick. The video showcased black and white portraits of NYC subway riders, with the images having been slowed down to impossibly slow speeds. And right there and then I was shown something new about a subject matter that I felt I already intimately knew. This is the power of good art. As a boy I used ride on the subways for fun. I remember one particular high school day where I was feeling particularly unexcited about everything around me and decided to just not go to class. Instead I spent my day riding the N trains back and forth to Coney Island. During this unending ride I just bided my time and watched the people get on and off the train. As a young brash teenager, I felt nothing of staring at the strangers, not with mal-intent, but more as a scientist, seeking the ever-elusive final bit of evidence that can conclusively prove that gravity does not exist. And in these moments I remember intently watching the people inadvertently rock back and forth in rhythm with the train’s vibrations. Josh’s The 8 Train brought all of those memories back to life, and perhaps more importantly, helped me to finally make sense of why those memories had left such an impact. Since this day I knew that I wanted to employ slow motion high definition video capture in my own art practice, and until Mapping Abu Dhabi I had never found a convincing reason to do so. For me the idea of slowing video down to an almost imperceptible segment of passing time brings this moving medium tantalizing close to the still image … never the twain shall meet but oh how wonderful it is to try.
يناير 19، 2014
روبرتو لوباردو
Jan 19, 2014
Roberto Lopardo