FIND
#AbuDhabi
#architecture
#Archive_image
#calligraphy
#coffee
#currency
#design
#Dubai
#Featured
#FIND_ADguide
#FIND_ADguideIntro
#FIND_ADTree
#FIND_Alaa
#FIND_Alia
#FIND_AlMandi
#FIND_AlMutairi
#FIND_AncientArabia
#FIND_ArtistPortrait
#FIND_Artists
#FIND_Bianca
#FIND_BusStation
#FIND_correspondence
#FIND_Dual
#FIND_DubaiTopos
#FIND_Fadi
#FIND_Felix
#FIND_Gate
#FIND_Hala
#FIND_Hasan
#FIND_Imrana
#FIND_Maha
#FIND_Maitha
#FIND_Manal
#FIND_May
#FIND_Maya
#FIND_Mo
#FIND_Mobius
#FIND_MovingAD
#FIND_Munira
#FIND_Nasser
#FIND_Noor
#FIND_Pascal
#FIND_Rajaa
#FIND_RAKportrait
#FIND_Ramadan
#FIND_Reem
#FIND_Reversible
#FIND_Robert
#FIND_Roberto
#FIND_Rubicon
#FIND_Ruth
#FIND_Rym
#FIND_SalehPortrait
#FIND_Salem
#FIND_Samer
#FIND_Saudi
#FIND_Scholars
#FIND_Shakhbut
#FIND_Sherri
#FIND_Solertium
#FIND_SoundSteps
#FIND_stamps
#FIND_Suheyla
#FIND_UAE
#FIND_UAEchefs
#FIND_UAEobjects
#FIND_via_GCI
#FIND_via_Instagram
#FIND_via_Medium
#FIND_VoiceReclaimed
#FIND_workshops
#FIND_Yasser
#Home
#Issue_1
#Issue_2
#Issue_3
#Issue_4
#Issue_5
#Khaleej
#maps
#mountains
#NotesFromTheField
#portraits_people
#portraits_place
#RAK
#revart14
#Sharjah
#transportation
#UAE
#UAE_Art
#UAE_Film
#UAE_History
#
#
#
#
#
#1_الإصدار رقم
#2_الإصدار_رقم
#3_الإصدار_رقم
#4_الإصدار_رقم
#5_الإصدار رقم
#ابحث_آلاء
#ابحث_الأدوات_الإماراتية
#ابحث_الإمارات
#ابحث_الجزيرة_العربية_القديمة
#ابحث_السعودية
#ابحث_الفنانين
#ابحث_المطيري
#ابحث_المندي
#ابحث_باحثين
#ابحث_باسكال
#ابحث_بوابة
#ابحث_ بيانكا
#ابحث_تحريك_أبوظبي
#ابحث_حسن
#ابحث_خطى_الصوت
#ابحث_دبي_توبوس
#ابحث_دليل_أبوظبي
#ابحث_دليل_أبوظبي_مقدمة
#ابحث_رجاء
#ابحث_رمضان
#ابحث_روبرت
#ابحث_روبرتو
#ابحث_روبيكون
#ابحث_روث
#ابحث_ريم
#ابحث_ريم
#ابحث_سالم
#ابحث_سامر
# ابحث_سهيلة
#ابحث_سوليرتيوم
#ابحث_شجرة_أبوظبي
#ابحث_شخبوط
#ابحث_شيري
#ابحث_صوتي
#ابحث_صورة_الفنان
#ابحث_صورة_رأس_الخيمة
#ابحث_صورة_صالح
#ابحثـطهاةـالامارات
#ابحث_طوابع
#ابحث_عالية
#ابحث_عمرانا
#ابحث_فادي
#ابحث_فيلكس
#ابحث_مايا
#ابحث_محطة_الحافلات
#ابحث_مراسلة
#ابحث_مزدوج
#ابحث_منال
#ابحث_منيرة
#ابحث_مها
#ابحث_مو
#ابحث_موبيوس
#ابحث_مي
#ابحث_ميثاء
#ابحث_ناصر
#ابحث_نور
#ابحث_هلا
#ابحث_ورش_العمل
#ابحث_ياسر
#أبوظبي
#أرشيف_الصور
#الإمارات
# الإمارات_فيلم
#الخط
#الخليج
#الشارقة
#الصفحة الرئيسية
#العملة
#القهوة
#المميز
#تاريخ_الإمارات
#تصميم
#جبال
#خرائط
#دبي
#رأس_الخيمة
#صور_المكان
#صور_الناس
#فن_الإمارات
#ملاحظات_من_الميدان
#هندسة_معمارية
#وسائل_النقل
contributors
events
fellowships
notebook
stories
Forming Intersections and Dialogues
الأنبياء يذهبون إلى الجبال
The Prophets Go to the Mountain
"لكل حب مكان ينمو فيه. وهو مكان يتم التحدث عنه كما لو أنه لا يعني شيئاً إلا عندما تكون حاضراً، وهو يسيطر عليك في غيابه، ويأخذ شكل حياة أخرى كإحساس بالمكان، كذكرى حاضرة في المخيلة مع كل تأثيرات الجو المحيط و تداعي عاطفة قوية. الأماكن التي تعيش في داخلنا هي مهمة بقدر تلك الموجودة في الخارج . وكأن الأماكن تتحول بشكل ما إلى آلهة فهي باقية معك وفي قلبك وأنت تطوق إليها دائما " .
- ريبيكا سولنيت، من كتاب دليل ميداني للضياع

بعد العديد من الزيارات إلى جبال رأس الخيمة، مازلت لا أستطيع أن أقول أنني تآلفت مع المناظر الطبيعية هناك. عندما علم صالح، الدليل الذي استكشف تلك المناطق الطبيعية الوعرة لسنوات، بمدة هذا المشروع التي تبلغ ثلاثة أشهر وعدد الزيارات التي أود القيام بها، أوضح مستغرباً بأن هذا الوقت لن يكون كافيا.
تعمدت الانطلاق في هذه الرحلة بعد إجراء القليل من البحث، وحمل القليل من الأفكار للبحث عنها ووضعها في إطار العمل: العنوان الرئيسي، الموضوع وبعض الأفكار. المشهد الراسخ للسلاسل الجبلية هو أزلي. وهو المكان حيث تحدّث ملك إلى نبي.
حيث أظهر الله عز وجل نفسه للجبل الذي خرّ خاشعاً من خشية الله عز وجل.
كان حيواناً بحرياً، بضخامة التضاريس التي يحتلها، وهو الأخير من نوعه .
في رأس الخيمة، هناك جبل يظهر، في يوم صاف، شكل خط واحد أبيض يشتمل على محيطه العلوي.. قالوا لي أن هذا الجبل كان فيما مضى دليلاً للبحارة المتعبين الذين كانوا يبحثون عن موطنهم.
يتربع منزل على حافة الجبل في بقعة وعرة، منعزلة وغامضة تقريبا. بني المنزل بأيد أجنبية عن هذه الأرض، ويمكنك أن تجد آثارا شخصية منحوتة في الحجارة. يحمل المنزل نقوشاً لآيات دينية مكتوبة باللغة الأوردية، وعددا من الأشكال الهندسية الموضوعة بصورة غير منهجية على عدد من الطوب العشوائية. هذه الأيدي الأجنبية هي كائنات عابرة موجودة على هذه الخلفية الوعرة. وأتساءل أحيانا عما إذا كان قد طُلب منهم النحت في الحجارة على هذا النحو، أو فيما إذا كان ذلك فعل ذاتي من الإبداع والإحسان.
"سيتزوج أخي في السادس عشر من هذا الشهر. انه عرس جبلي. عليك أن تأتي إلى الحفل". هذه دعوة تلقيتها من رجل ذي عينين غامضتين بلون أزرق.
في صباح يوم الجمعة، تقام لعبة كريكيت. ينتبه اللاعبون لكاميرتي ويسمحون لها بالتحرك في محيط الملعب.
تنخر بلدوزر، يشغلها رجل يبلغ من العمر 40 سنة، في الجبل، مفسحة المجال أمام طريق جديد. يبدأ الهيكل الراسخ للجبل بالتكسر، ويبدأ النقص بالتغلغل في عظمته وديمومته.
“Every love has its landscape. Thus place, which is always spoken of as though it only counts when you’re present, possesses you in its absence, takes on another life as a sense of place, a summoning in the imagination with all the atmospheric effect and association of a powerful emotion. The places inside matter as much as the ones outside. It is as though in the way places stay with you and that you long for them they become deities.”
- Rebecca Solnit, from A Field Guide To Getting Lost

After numerous visits to the mountains of Ras Al Khaimah, I still cannot say that I am very familiar with the landscape. When Saleh, the guide who has been exploring those rugged structures for years, learnt of the project’s three-month duration and the number of visits I would conduct, he exclaimed that this time would not suffice.
I purposely set out with little research and had a few things in mind to look out for to translate into the work: the theme, the subject matter and certain motifs. The established scene of sierras is perpetual. It is where an angel spoke to a prophet.
Where God revealed himself to the mountain and it fell to its knees.
A sea creature as colossal as the topography it occupied was the last of its kind.
In RAK, there’s a mountain that, on a clear day, shows off a single white streak that encompasses its upper circumference. They tell me that this mountain acted once a guide to weary sailors that sought home.
Rugged, secluded and almost mysterious, a house sits at the edge of the mount. Built by hands foreign to this land, you find personal traces carved into the stones. Hewed onto the house are religious verses written in Urdu script, and a couple of geometric shapes unsystematically placed on random bricks. Those foreign hands are the transient beings set upon this rugged backdrop. Sometimes I wonder if they were asked to carve into the stones as such, or if it was a self-initiated act of ingenuity and benevolence.
“My brother is getting married on the 16th. It’s a mountain wedding. You should come.” A hazy blue-eyed man offered.
On a Friday morning, there’s a cricket game that takes place. The players acknowledge my camera and allow it to move on the field’s periphery.
A dozer operated by a 40-something year old man gnaws at the mountain, making way for a new road. The immovable structure begins to break away, its grandeur and longevity now reduced.
مارس 16، 2014
ريم فلكناز
Mar 16, 2014
Reem Falaknaz