FIND
#AbuDhabi
#architecture
#Archive_image
#calligraphy
#coffee
#currency
#design
#Dubai
#Featured
#FIND_ADguide
#FIND_ADguideIntro
#FIND_ADTree
#FIND_Alaa
#FIND_Alia
#FIND_AlMandi
#FIND_AlMutairi
#FIND_AncientArabia
#FIND_ArtistPortrait
#FIND_Artists
#FIND_Bianca
#FIND_BusStation
#FIND_correspondence
#FIND_Dual
#FIND_DubaiTopos
#FIND_Fadi
#FIND_Felix
#FIND_Gate
#FIND_Hala
#FIND_Hasan
#FIND_Imrana
#FIND_Maha
#FIND_Maitha
#FIND_Manal
#FIND_May
#FIND_Maya
#FIND_Mo
#FIND_Mobius
#FIND_MovingAD
#FIND_Munira
#FIND_Nasser
#FIND_Noor
#FIND_Pascal
#FIND_Rajaa
#FIND_RAKportrait
#FIND_Ramadan
#FIND_Reem
#FIND_Reversible
#FIND_Robert
#FIND_Roberto
#FIND_Rubicon
#FIND_Ruth
#FIND_Rym
#FIND_SalehPortrait
#FIND_Salem
#FIND_Samer
#FIND_Saudi
#FIND_Scholars
#FIND_Shakhbut
#FIND_Sherri
#FIND_Solertium
#FIND_SoundSteps
#FIND_stamps
#FIND_Suheyla
#FIND_UAE
#FIND_UAEchefs
#FIND_UAEobjects
#FIND_via_GCI
#FIND_via_Instagram
#FIND_via_Medium
#FIND_VoiceReclaimed
#FIND_workshops
#FIND_Yasser
#Home
#Issue_1
#Issue_2
#Issue_3
#Issue_4
#Issue_5
#Khaleej
#maps
#mountains
#NotesFromTheField
#portraits_people
#portraits_place
#RAK
#revart14
#Sharjah
#transportation
#UAE
#UAE_Art
#UAE_Film
#UAE_History
#
#
#
#
#
#1_الإصدار رقم
#2_الإصدار_رقم
#3_الإصدار_رقم
#4_الإصدار_رقم
#5_الإصدار رقم
#ابحث_آلاء
#ابحث_الأدوات_الإماراتية
#ابحث_الإمارات
#ابحث_الجزيرة_العربية_القديمة
#ابحث_السعودية
#ابحث_الفنانين
#ابحث_المطيري
#ابحث_المندي
#ابحث_باحثين
#ابحث_باسكال
#ابحث_بوابة
#ابحث_ بيانكا
#ابحث_تحريك_أبوظبي
#ابحث_حسن
#ابحث_خطى_الصوت
#ابحث_دبي_توبوس
#ابحث_دليل_أبوظبي
#ابحث_دليل_أبوظبي_مقدمة
#ابحث_رجاء
#ابحث_رمضان
#ابحث_روبرت
#ابحث_روبرتو
#ابحث_روبيكون
#ابحث_روث
#ابحث_ريم
#ابحث_ريم
#ابحث_سالم
#ابحث_سامر
# ابحث_سهيلة
#ابحث_سوليرتيوم
#ابحث_شجرة_أبوظبي
#ابحث_شخبوط
#ابحث_شيري
#ابحث_صوتي
#ابحث_صورة_الفنان
#ابحث_صورة_رأس_الخيمة
#ابحث_صورة_صالح
#ابحثـطهاةـالامارات
#ابحث_طوابع
#ابحث_عالية
#ابحث_عمرانا
#ابحث_فادي
#ابحث_فيلكس
#ابحث_مايا
#ابحث_محطة_الحافلات
#ابحث_مراسلة
#ابحث_مزدوج
#ابحث_منال
#ابحث_منيرة
#ابحث_مها
#ابحث_مو
#ابحث_موبيوس
#ابحث_مي
#ابحث_ميثاء
#ابحث_ناصر
#ابحث_نور
#ابحث_هلا
#ابحث_ورش_العمل
#ابحث_ياسر
#أبوظبي
#أرشيف_الصور
#الإمارات
# الإمارات_فيلم
#الخط
#الخليج
#الشارقة
#الصفحة الرئيسية
#العملة
#القهوة
#المميز
#تاريخ_الإمارات
#تصميم
#جبال
#خرائط
#دبي
#رأس_الخيمة
#صور_المكان
#صور_الناس
#فن_الإمارات
#ملاحظات_من_الميدان
#هندسة_معمارية
#وسائل_النقل
contributors
events
fellowships
notebook
stories
Forming Intersections and Dialogues
الزيارة الثانية
The Second Visit
إنها لقصّة ذكية، تلك التي في كتاب ألف ليلة وليلة، والتي تسرد تفاصيل رحلة استكشاف للبحث عن الطائر الناطق، والشجرة التي تغني، والماء المذهّب. كانت المهمة تقتضي تسلّق جبل شاهق. لكن العدوّ كان لامرئياً ( كما قال الدرويش للأمير الذي لم يكن خائفاً من أي خطر: هل تعرف ماذا يعني أن تخوض معركة مع اللامرئي)؛ لم يكن هناك سوى أصوات تصرخ وتزمجر، ناهرة، مذعورة، منتحبة، ساخرة الخ . ـــ وما إن يلتفت المرء حتى يتحول إلى حجر.
— سورن كيركيغارد

أثناء زيارتنا الثانية إلى جبال غليلة، وفي الساعة الثامنة صباحاً، كان صوت ثرثرات الصبية على وقع الطبول يتردد صداها في الوادي. تبعنا الصوت حتى وجدنا أنفسنا وجهاً لوجه أمام مسكن جبلي متواضع للغاية. سبعة صبية فتحوا لنا الباب واستقبلونا في الداخل، أكبرهم في السابعة عشر من عمره وأصغرهم في الثانية عشر. كان يوم جمعة وبدا أنهم قضوا الليلة هنا. راق لي الأصغر في المجموعة فقد كانت حكمته تفوق سنوات عمره. أخبرني أنهم يقضون عطلة نهاية الأسبوع على هذا النحو. فما إن يطلّ يوم الخميس، وبمجرد عودته من المدرسة، يتفرّغ أولاً لمهمته الروتينية في إنجاز واجباته المدرسية، ثم لمهمته الثانية من حزم الأغراض استعداداً لرحلة التخييم المنتظمة هذه والتي تستمر يومين. ينزلهم السائق في المكان المحدّد ليقضي الصبية عطلتهم هناك، مستقلين عن الخارج بهواتف خليوية ذات استقبال محدود يقضون وقتهم في زيارة المساكن المجاورة والتي يشغلها أيضاً زملاء دراسة شبان وأصدقاء جوار.
سأستمر بالبحث عن أفراد كهؤلاء ممن اختاروا أن يعودوا إلى الجبال لإقامة مؤقتة. سأبحث أيضاً عن آخرين تركوا حياة المدينة الصاخبة وراءهم و استقرّوا في الوديان، ثم هناك أولئك الذين لم يتركوا الصخور قطّ.
لن يكتفي هذا العمل بتوثيق حياة القرية الصغيرة والمناظر الطبيعية التي يعيش فيها سكان القرية، بل أيضاً سيوثق المشاهد التي تحيط بهم. إنني مهتمة بالبحث في الأشكال الكلية والجزئية التي شكلت أساس المساحات التي يشغلونها اليوم، وفي البقايا التي خلّفتها عضوية كانت أم مصنّعة.
What a clever story it is, the one in 1001 Nights that tells of an expedition in search of the talking bird, the singing tree, and the golden water. The task was to climb a high mountain. But the resistance was invisible (as the dervish in fact says to the one prince who was not afraid of any danger: Have you considered what it means to do battle with the invisible); it was nothing more nor less than voices that shouted and made an uproar, scolded, shocked, whined, ridiculed, etc. — and if one looked around he became a stone.
— Soren Kierkegaard

At 8am on our second visit to Ghalila mountains, the sound of boys chattering to the beat of drums resonates in the valley. We follow the sound and find ourselves in front of a very humble mountain lodging. There are seven boys in there that open the door for us and welcome us in. The oldest is 17, and the youngest is 12 years old. It’s a Friday and they have spent the night here. I take a liking to the youngest of the group, who is wise beyond his years. He tells me this is their weekend retreat. On a Thursday, once he returns from school, his first chore for the day is to complete his homework. His second task is to pack lightly for this regular two-day camping trip. The driver drops them off, and the group of boys spends their weekend here, independent with limited cell phone reception, visiting the next-door lodgings, which similarly are occupied by young schoolmates and neighborhood friends.
I’ll be searching for such individuals, those that chose to return to the mountains for a momentary stay. I’ll also search for others that have left behind the bustling city life and have settled in the valleys, and then there are those that never left the rocky terrains.
This body of work will not only document small village life and the inner landscapes of its inhabitants, but also of their surrounding landscapes. I am interested in looking at the patterns that underlie the spaces they occupy in both their macro and micro. On the remains that are left behind, either organic or fabricated.
يناير 21، 2014
ريم فلكناز
Jan 21, 2014
Reem Falaknaz