FIND
#AbuDhabi
#architecture
#Archive_image
#calligraphy
#coffee
#currency
#design
#Dubai
#Featured
#FIND_ADguide
#FIND_ADguideIntro
#FIND_ADTree
#FIND_Alaa
#FIND_Alia
#FIND_AlMandi
#FIND_AlMutairi
#FIND_AncientArabia
#FIND_ArtistPortrait
#FIND_Artists
#FIND_Bianca
#FIND_BusStation
#FIND_correspondence
#FIND_Dual
#FIND_DubaiTopos
#FIND_Fadi
#FIND_Felix
#FIND_Gate
#FIND_Hala
#FIND_Hasan
#FIND_Imrana
#FIND_Maha
#FIND_Maitha
#FIND_Manal
#FIND_May
#FIND_Maya
#FIND_Mo
#FIND_Mobius
#FIND_MovingAD
#FIND_Munira
#FIND_Nasser
#FIND_Noor
#FIND_Pascal
#FIND_Rajaa
#FIND_RAKportrait
#FIND_Ramadan
#FIND_Reem
#FIND_Reversible
#FIND_Robert
#FIND_Roberto
#FIND_Rubicon
#FIND_Ruth
#FIND_Rym
#FIND_SalehPortrait
#FIND_Salem
#FIND_Samer
#FIND_Saudi
#FIND_Scholars
#FIND_Shakhbut
#FIND_Sherri
#FIND_Solertium
#FIND_SoundSteps
#FIND_stamps
#FIND_Suheyla
#FIND_UAE
#FIND_UAEchefs
#FIND_UAEobjects
#FIND_via_GCI
#FIND_via_Instagram
#FIND_via_Medium
#FIND_VoiceReclaimed
#FIND_workshops
#FIND_Yasser
#Home
#Issue_1
#Issue_2
#Issue_3
#Issue_4
#Issue_5
#Khaleej
#maps
#mountains
#NotesFromTheField
#portraits_people
#portraits_place
#RAK
#revart14
#Sharjah
#transportation
#UAE
#UAE_Art
#UAE_Film
#UAE_History
#
#
#
#
#
#1_الإصدار رقم
#2_الإصدار_رقم
#3_الإصدار_رقم
#4_الإصدار_رقم
#5_الإصدار رقم
#ابحث_آلاء
#ابحث_الأدوات_الإماراتية
#ابحث_الإمارات
#ابحث_الجزيرة_العربية_القديمة
#ابحث_السعودية
#ابحث_الفنانين
#ابحث_المطيري
#ابحث_المندي
#ابحث_باحثين
#ابحث_باسكال
#ابحث_بوابة
#ابحث_ بيانكا
#ابحث_تحريك_أبوظبي
#ابحث_حسن
#ابحث_خطى_الصوت
#ابحث_دبي_توبوس
#ابحث_دليل_أبوظبي
#ابحث_دليل_أبوظبي_مقدمة
#ابحث_رجاء
#ابحث_رمضان
#ابحث_روبرت
#ابحث_روبرتو
#ابحث_روبيكون
#ابحث_روث
#ابحث_ريم
#ابحث_ريم
#ابحث_سالم
#ابحث_سامر
# ابحث_سهيلة
#ابحث_سوليرتيوم
#ابحث_شجرة_أبوظبي
#ابحث_شخبوط
#ابحث_شيري
#ابحث_صوتي
#ابحث_صورة_الفنان
#ابحث_صورة_رأس_الخيمة
#ابحث_صورة_صالح
#ابحثـطهاةـالامارات
#ابحث_طوابع
#ابحث_عالية
#ابحث_عمرانا
#ابحث_فادي
#ابحث_فيلكس
#ابحث_مايا
#ابحث_محطة_الحافلات
#ابحث_مراسلة
#ابحث_مزدوج
#ابحث_منال
#ابحث_منيرة
#ابحث_مها
#ابحث_مو
#ابحث_موبيوس
#ابحث_مي
#ابحث_ميثاء
#ابحث_ناصر
#ابحث_نور
#ابحث_هلا
#ابحث_ورش_العمل
#ابحث_ياسر
#أبوظبي
#أرشيف_الصور
#الإمارات
# الإمارات_فيلم
#الخط
#الخليج
#الشارقة
#الصفحة الرئيسية
#العملة
#القهوة
#المميز
#تاريخ_الإمارات
#تصميم
#جبال
#خرائط
#دبي
#رأس_الخيمة
#صور_المكان
#صور_الناس
#فن_الإمارات
#ملاحظات_من_الميدان
#هندسة_معمارية
#وسائل_النقل
contributors
events
fellowships
notebook
stories
Forming Intersections and Dialogues
Hamburger red
28. دائرة القضاء
28. Courthouse
عرض
SHOW:
Adg bwcourthousegeneral 01 web

28. دائرة القضاء 1977

عبد الرحمن مخلوف
شارع الخليج العربي بالقرب من شركة أبوظبي الوطنية للمعارض
خطوط سير الحافلات 040
تم بناء دائرة القضاء في عام 1977، وذلك إستجابة بشكل مباشر لحاجة إمارة أبوظبي لمحكمة شرعية مركزية. ويدلي مهندسها، عبد الرحمن مخلوف، بأن الوظائفية جسدت القوة الدافعة وراء تصميمه. وكانت تلك بداية فترة التنمية في أبوظبي، حينما أوكل الشيخ زايد إلى مخلوف عام 1968 مهمة تنقيح الخطة الرئيسية لمدينة أبوظبي. وفي الوقت ذاته، طلب الشيخ من مخلوف "الحفاظ على الطراز المعماري العربي الإسلامي للمباني العامة والرئيسية في المدينة". [1] ووفقاً لما أفاد به المهندس، فقد كان تصميم مبنى دائرة القضاء عربياً إسلامياً في طبيعته، حيث أنه وفّر تصوراً واضحاً للأعمال الداخلية للشريعة الإسلامية. وكانت الفكرة تتلخص في بناء هيكل يكون في متناول جميع السكان، فضلاً عن جميع عناصر ودرجات المحكمة. [2]
وتم ترتيب فضاء دائرة القضاء في أربع دوائر متحدة المركز، وتضم الطبقة الخارجية ست مناطق إستقبال رئيسية، أي منطقة واحدة لكل دائرة، وهي الإدارة العامة، وإدارة الفتاوى، والمحكمة المدنية، والمحكمة الجنائية، ومحكمة الأحوال الشخصية، والمحكمة العليا. وتتصل كل منطقة إستقبال بالدائرة الداخلية التالية من المباني التي تضم مكاتب موظفيها. ولم تكن غرف الاستقبال والمكاتب المختلفة مرتبطة ببعضها البعض، ولكن شكلت الطبقة التالية في الدائرة، وهي قاعات المحكمة، دائرة واحدة مستمرة في وسط الهيكل.

28. Courthouse 1977

Abdul Rahman Makhlouf
Al-Khaleej Al-Arabi Street near ADNEC Capital Center
Bus Route 040
Built in 1977, the Courthouse was a direct response to Abu Dhabi’s need for a centralized Sharia Court. Its architect, Abdul Rahman Makhlouf, describes that convenience was the driving force for his design. It was at the brink of Abu Dhabi’s development and Sheikh Zayed had hired Makhlouf in 1968 to revise Abu Dhabi’s master plan. At the same time, Makhlouf was asked "to maintain the Arab Islamic architectural style of public and main buildings of the city." [1] According to the architect, the design of the Courthouse was inherently Arab-Islamic in that it provided a clear visualization of the inner workings of Sharia law. The idea was to build a structure that was accessible to all populations, as well as all elements and grades of court. [2]
The space of the Courthouse was arranged in four concentric circles. The outer layer housed six main reception areas, one for each department: General Administration, Fatwa (Islamic judicial interpretation), Civil Court, Criminal Court, Personal Affairs Court, and Supreme Court. Each reception area was connected to the next inner circle of buildings that housed offices for the departments’ employees. The various reception rooms and offices were not connected, but the next layer in the circle – the courtrooms – did form one continuous circle in the middle of the structure.
Adg bwcourthouseplans rgb
وقد سهّل عزل الإدارات على القادمين إلى دائرة القضاء، مهمة العثور على طريقهم. ومع ذلك، فقد تم ربط الإدارات داخل دائرة القضاء لتحقيق الكفاءة، حيث أنه كثيراً ما يتداخل عمل الإدارات القانونية المختلفة. ويوجد في الجزء الأعمق من المبنى مساحة دائرية، كانت في الأصل غير مسقوفة، بالإضافة إلى أنها كانت تستخدم كمسجد. وكانت المنطقة خالية تماماً من أي تصميم داخلي، مما يعكس فكرة مخلوف والتي تنص على أن "المسجد، بالنسبة للمسلمين، هو أي مكان طاهر يمكن الصلاة فيه". [3] وتعكس عمارته الحداثية النقية، طبيعة التقاليد الدينية التي هي في حد ذاتها حداثية، من خلال تركيزها على التطبيق العملي. وكان وجود المسجد المركزي في المبنى ملائماً لغالبية العاملين في المحكمة، حيث كانوا يأخذون فترة راحة من العمل عند صلاة الظهر.
ولقد تفوق عنصرا الملاءمة والراحة اللذان يقدمهما مبنى دائرة القضاء، على طبيعته المخيفة، باعتباره مؤسسة قانونية، حيث تدعوك طبقات من المداخل المقنطرة الواسعة للدخول، وتسمح المداخل المقنطرة المستمرة التي تقطع طبقات من الواجهات، جنباً إلى جنب مع الجزء الأوسط المكشوف، بتوجيه الضوء الطبيعي نحو الداخل.
ومنذ ذلك الحين، تمت تغطية دائرة القضاء بكسوة عاكسة، وتم سقف المنطقة المركزية بواسطة استخدام قبة. ومع تغير شكله، فقد تغيرت وظيفة المبنى، وذلك إثر إعادة هيكلة نظام القضاء في أبوظبي عام 2006. [4] وهنا يتبع الشكل بعناية وظائف الشريعة الإسلامية المعاصرة، وبإستطاعتنا القول هنا بأن لدينا مثالاً واضحاً على العمارة الإماراتية الحديثة.
The isolation of departments on the exterior made it easy for people arriving at the Courthouse to find their way. However, departments were connected inside the Courthouse for efficiency, as the work of separate legal departments often overlapped. At the innermost part of the building was a circular, open-air space that was originally used as a mosque. The area was completely void of interior design, reflecting Makhlouf’s idea that "the mosque for Muslims is any clean place to pray in." [3] His pure modernist architecture reflects the nature of a religious tradition that is itself inherently modernist in its emphasis on practicality. The building’s central mosque was convenient for a majority of Court employees, who would take respite from work at the mid-day prayer.
The convenience of the Courthouse used to take precedence over its intimidating nature as an institution of law. Layers of wide-open arched entranceways invited you to enter. Continuous archways cutting through the layers of façades, along with the roofless middle section, guided natural light toward the interior.
The Courthouse has since been covered with reflective cladding, and the central area has been enclosed with a dome. As its form has changed, so has the building’s function after the restructuring of the Abu Dhabi Judiciary system in 2006. [4] Here, with form carefully following the functions of contemporary Sharia law, we have a clear example of modern Emirati architecture.
Adgmap courthouse
الملاحظات
1 . تقرير بلدية أبوظبي، ص . 47، نقلا عن ياسر الششتاوي في "مدن من رمال وضباب: طموحات أبوظبي العالمية، "في كتاب ياسر الششتاوي (محرر)،تطور المدينة اعربية: التقاليد والحداثة والتنمية العمرانية، نيويورك: روتليدج، 2003، ص . 267 .
2 . مقابلة شخصية مع عبد الرحمن مخلوف، 20 يناير 2014 .
3 . المرجع نفسه .
4. بوابة حكومة أبوظبي، دائرة القضاء. إنترنت (آخر دخول إلى الموقع الإلكتروني 20 يناير 2014 ). رابط
Notes
1. Abu Dhabi Municipality report, p. 47, quoted by Yasser Elsheshtawy in "Cities of Sand and Fog: Abu Dhabi’s Global Ambitions," in Yasser Elsheshtawy (ed.), The Evolving Arab City: Tradition, Modernity, and Urban Development, New York: Routledge, 2003, p. 267.
2. Personal Interview with Abdul Rahman Makhlouf, January 20, 2014.
3. Ibid.
4. Abu Dhabi Government Portal. Judicial Department. Web. January 20, 2014. link
النص من راشيل جودفريند
الصور بإذن من عبد الرحمن حسنين مخلوف
الترجمة:
ناصر إسليم
باسكال مينوريه
داليا المصري وإسماعيل الرفاعي (ميادين للفنون)
Text by Rachel Goodfriend
Images courtesy of Abdul Rahman Hassanein Makhlouf
Translation:
Nasser Isleem
Pascal Menoret
Dalia al-Masri and Ismail al-Rifai (Mayadin Art)
Find issue 3 sq
Adg preface 013 web square
Adg intro 009 web square
Adg culturalfoundation elsheshtawy2 web square
Adg fishmarket web square
Adg centralmarketpicture1 web square
Adg alotaiba 01 web square
Adg hamdan square
Volcanofountain web square
Adg gardentower1copy web square
Adg sheratonbw web square
Adg bwshabiyatgeneral web square
Adg alomirabuildingpicture1 web square
Adg admbw web square
Adg obeid conntect4 web square
Adg alibrahimi1 web square
Adg almullah all web square
Adg snowhitebuilding web square
Adg hamedcenter web square
Adg buty02 web square
Adg adveg web square
Adg khalifaal swaidi1 web square
Adg grand mosque outside1 web square
Adg qasralhusn web square
Adg familyparkmosque1 web square
Adg adnoc web square
Adg intercontinentalhotel1 web square
Adg busterminal 01 web square
Adg taxstand web square
Adg nationaltheater web square
Adg zayedsports web square
Adg almaqtadual 01 web square
Adguideclasscombined square